Klientka innogy Nataša: Za ušetrené peniaze si kupujem kvietky

Klientka innogy Nataša: Za ušetrené peniaze si kupujem kvietky

Nataša Chudá zo Senca je v oblasti šetrenia energií už skutočnou expertkou. Ľuďom radí zbytočne neprekurovať, zhasínať svetlá a staršie zariadenia v domácnosti nahradiť novými, úspornejšími. Jej najlepšie tipy na šetrenie energií nám prezradila v nasledujúcom rozhovore.

Pani Nataša Chudá sa do bytovky v Senci presťahovala pred piatimi rokmi. Ako aj počas rokov predtým, hneď od začiatku sa v novom bývaní zaujímala o to, ako znížiť náklady na energie a žiť úspornejšie a ekologickejšie.

Aj keď pani Nataša nie je v oblasti úsporného bývania žiadny nováčik, podľa vlastných slov uvítala možnosť bezplatného energetického poradenstva. Expertka jej odporučila vymeniť staré žiarovky za nové, čo sa prejaví na výške účtov za elektrinu.

Pani Nataša je dnes horlivým zástancom energetických úspor aj Energetického poradenstva. Veľa svojho času trávi na sociálnych sieťach, návštevníci ju často môžu nájsť v diskusiách, kde túto službu radí každému.

Ako sama hovorí, je veľmi spokojná. Za mierny poplatok 10 eur mesačne si prenajíma sedem úsporných žiaroviek, požiarny a plynový alarm, ako aj Kartu výhod. Tá jej podľa vlastných slov umožňuje napríklad návštevu odborného lekára, ale postarala sa jej aj o bezplatnú opravu práčky. „Tá suma mi za to stojí,“ hovorí dôchodkyňa, ktorá si vlani z preplatkov na účtoch za energie mohla dovoliť kúpiť si novú umývačku riadu.

Ako sa býva pani Nataši a na čom vie ušetriť najviac peňazí? Dozviete sa v rozhovore s ňou:

Prečo ste sa rozhodli bývať úspornejšie?

Energiami sme sa snažili šetriť prakticky celý život, ako invalidní dôchodcovia sme s manželom nikdy veľa peňazí nemali. Snažili sme sa šetriť vodu, plyn aj elektrinu, a v tomto som pokračovala, aj keď som zostala sama. Krátko po prisťahovaní do Senca som si napríklad nainštalovala šetriace vodovodné batérie. Mám ich v kuchyni, kúpeľni aj na sprche.

Kedy ste sa rozhodli vyhľadať služby energetického Experta?

Zhruba pred dvomi rokmi mi známa spomenula innogy Energetické poradenstvo. Zaujalo ma to, pretože práve vtedy som si vymieňala staré žiarovky a kupovala šetriace. Nevedela som však, aký typ mám kúpiť, neboli to LED žiarovky.

Za peniaze ušetrené na energiách si pani Nataša Chudá kupuje kvietky. Treba si robiť malé radosti, hovorí.
Za peniaze ušetrené na energiách si pani Nataša Chudá kupuje kvietky. Treba si robiť malé radosti, hovorí.

Ako to prebiehalo prvé stretnutie?

Keď prišla Expertka, urobili sme si základný prehľad mojej domácnosti. Zistili sme, že potrebujem vymeniť ešte sedem žiaroviek. Využila som službu prenájmu žiaroviek, ktorú innogy poskytuje. Som veľmi spokojná, lebo viem, že celý život už nemusím kupovať žiarovky. S poradkyňou sme hľadali aj ďalšie riešenia. Napríklad vodu sme riešiť nemuseli, keďže šetriace batérie som už mala.

Hľadali sme tiež možnosti, ako si zabezpečiť umývačku riadu. Mám však veľmi malú kuchyňu, preto sme to nechali zatiaľ tak. Pani poradkyňa mi však nasadila chrobáka do hlavy. Onedlho som si našla na internete, že existujú aj stolové umývačky riadu.

Ktoré služby innogy ste využili?

Veľmi si pochvaľujem Kartu výhod. Už som ju mala možnosť aj využiť. Prišiel čas, keď sa mi pokazila práčka. Prepadla ma panika, ako to riešiť, zvlášť, keď som sama dôchodkyňa. Obrátila som sa na asistenčnú službu, a hneď v ten deň mi zavolal technik. O týždeň doniesol opravený diel, takže som vlastne získala bezplatnú opravu práčky.

Moja práčka má teraz päť rokov. Ak by sa pokazila teraz, už by mi ju asi bezplatne neopravili, ale oceňujem možnosť prenájmu práčky. Po piatich rokoch mám možnosť odkúpiť ju za zostatkovú cenu.

Využili ste aj nejaké ďalšie služby?

Od innogy som si prenajala požiarny alarm na hlásič úniku zemného plynu. Tie mám v kuchyni. Keďže mám byt v pôdoryse tvaru písmena L, uvažujem, že si k vchodovým dverám namontujem ešte jeden protipožiarny alarm. Bývam v činžiaku, kde je nás veľa dôchodcov. Uvažujem, že nášmu domovému dôverníkovi poviem o protipožiarnych alarmoch, že by to bolo vhodné dať do chodby. Nech sa všetci včas dozvedia, ak dôjde k najhoršiemu.

Bolo Energetické poradenstvo skutočne zadarmo?

Toto poradenstvo bolo u mňa bezplatné, veľmi korektné. innogy Expertka bola veľmi slušná a ohľaduplná, dokonca si dala návleky v predsieni. Priateľsky sme sa porozprávali, prepočítala mi všetko a som veľmi spokojná.

Ako dôchodkyňa trávim dosť času na internete a všímam si príspevky na sociálnych sieťach. Veľmi som nahnevaná, že sa tam vyjadrujú negatívne ľudia, ktorí vôbec nevedia, o čo ide. Kritizovať môže každý, ale nie, ak nemá osobnú skúsenosť.

Čo boli najdôležitejšie rady, aké ste dostali?

Pani expertka ma považovala za dosť zbehlú, šetreniu energií v domácnosti sa venujem dlho. Napríklad na radiátoroch mám merače a regulačné ventily, teplotu si nastavujem sama. Každý rok mám za vykurovanie preplatok, toto sme teda ani neriešili. Oceňujem, že sme vymenili žiarovky za LED-ky, a pomohlo mi aj hľadanie riešenia umývačky riadu.

Čo vás najviac prekvapilo?

Najviac ma prekvapila úroveň služieb. Ako som spomínala, keď som mala pokazenú práčku, stačil mi jeden telefonát a mala som ju opravenú do týždňa bezplatne. Najmä pre nás dôchodcov je to istota, radím to každému.

Aké rady by ste odporučili tým, ktorí tiež chcú žiť úspornejšie?

Vymeniť všetky žiarovky v byte. Zaobstarať si šetriče vody, úspornú sprchovú hlavicu. A spomínanú Kartu výhod, to je taká poistka, zvlášť pre ľudí, ktorí sú sami. Nech sa nikto nebojí Expertov pozvať do bytu, sú veľmi slušní a vedia dobre poradiť.

Ktoré návyky, ako úsporne žiť, považujete za najdôležitejšie?

Zbytočne neprekurovať a nesvietiť vo všetkých miestnostiach. Z vlastnej skúsenosti viem, že v domácnosti úplne stačí tých 21 stupňov. Ja sa napríklad v zime radšej oblečiem do teplákov. V kúpeľni ani nekúrim, vzduch sa ohreje z teplej vody, a v kuchyni zase, keď varím.

Máte vyčíslené aj úspory, ktoré ste dosiahli rozumným správaním?

Presné čísla nepoznám, každý rok mi však chodia preplatky. Vlani som dostala taký preplatok, že som si zaň mohla kúpiť novú stolovú umývačku riadu. Teraz čakám na vyúčtovanie, takže uvidíme, ako to bude tento rok. Na kúrení aj vode výrazne šetrím.

Ako využívate ušetrené peniaze?

Napríklad každé dva týždne sa vyberiem s dcérou na nákupy a okrem iného si kúpim aj kvetinky na balkón. Je dôležité, aby si z ušetrených peňazí robil človek malé radosti.

Ste aj vy spokojným zákazníkom innogy a chcete ostatným vyrozprávať svoj príbeh? Ozvite sa nám na skusenosti@innogyporadenstvo.sk.

Inšpirujte sa domácnosťami, ktoré začali vďaka nášmu poradenstvu využívať energie efektívne

Ušetrite až 200 € ročne s bezplatným
innogy Energetickým poradenstvom.

V nasledujúcom videu vám ukážeme, ako prebieha
návšteva innogy Experta.

innogy Experti doteraz navrhli
slovenským rodinám celkovú úsporu až

0 €

Chcem začať šetriť

Rady a tipy ako ušetriť na energiách

  • innogy Expert v Teleráne

    innogy Expert v Teleráne

  • Drahšia elektrina aj plyn. Ako sa brániť a nepreplatiť?

    Drahšia elektrina aj plyn. Ako sa brániť a nepreplatiť?

  • Plaťte za teplo len tam, kde ho potrebujete. Zónová regulácia vykurovania.

    Plaťte za teplo len tam, kde ho potrebujete. Zónová regulácia vykurovania.

  • innogy Expertka Katka v relácií Inkognito

    innogy Expertka Katka v relácií Inkognito

  • Bez úsporných sprchových hlavíc „prelejeme” za 50 rokov more vody. A to doslova.

    Bez úsporných sprchových hlavíc „prelejeme” za 50 rokov more vody. A to doslova.

  • Chladné dni sú tu. Ako nepreplatiť na teple v domácnosti?

    Chladné dni sú tu. Ako nepreplatiť na teple v domácnosti?

  • Úsporné sprchové hlavice. Rovnaký komfort, tretinové účty. Ako vlastne fungujú tieto zázračné zariadenia?

    Úsporné sprchové hlavice. Rovnaký komfort, tretinové účty. Ako vlastne fungujú tieto zázračné zariadenia?

  • Teplá voda zo slnka. Oplatí sa aj vám?

    Teplá voda zo slnka. Oplatí sa aj vám?

  • Ako spoznáte, že váš domov ohrozuje tvrdá voda?

    Ako spoznáte, že váš domov ohrozuje tvrdá voda?

    Volajte na
    0850 123 998 0850 123 998

    Chyba

    Niečo sa pokazilo. Skúste prosím ešte raz.

    Ďakujeme,

    úspešne ste sa prihlásili na odber našich noviniek.

    Chyba

    Vyplňte prosím všetky údaje.

    Formulár bol úspešne odoslaný

    Ďakujeme, že ste sa rozhodli využiť bezplatné Energetické poradenstvo.
    V najbližších dňoch si s vami telefonicky upresníme termín návštevy innogy Experta.

    Návrat