Najzaujímavejšie rady, ako šetriť energiami – 2. časť

Najzaujímavejšie rady, ako šetriť energiami – 2. časť

Náš plynový alarm zachránil klientovi život

V prvej časti rozhovoru s innogy Expertkou Alenou Nociarovou sme vám priniesli zaujímavosti zo sveta Energetického poradenstva. O tom, ako niekedy môžu pomôcť aj drobné rady, a či kováčova kobyla chodí nepodkutá, si môžete prečítať dnes.

Ako v praxi najčastejšie vyzerá vaša pomoc?

Vždy je to individuálne. Je pravda, že pri nových budovách už architekti na veľa vecí mysleli, stavby bývajú nízkoenergetické či energeticky pasívne. V každej domácnosti však môžete nájsť niečo, čo by sa dalo urobiť lepšie.

V okolí Bratislavy sa ľudia dosť zaujímajú o bezpečnosť, veľký záujem je o našu službu prenájmu požiarnych a plynových alarmov. Položky za prenájom sú minimálne, ľudia majú záruku kvality. Je to iné, ako keď si kúpite hlásič požiaru v supermarkete za 10 €. Po dvoch týždňoch sa vám vybijú batérie a na stene vám vlastne visí iba plastová krabička.

Niekde majú napríklad tvrdú vodu. Čo sa úspor týka, je to jednoznačne svietenie. Dnes by si človek myslel, že všetci už vedia o výhodách LED žiaroviek, ale mala som aj klienta, ktorý ma presviedčal, že najlepšie svietenie je klasickou 100-wattovou žiarovkou. A nedal si vysvetliť opak. 🙂

Úspory sa často dajú dosiahnuť aj bez výmeny spotrebičov, rozumnejším správaním. Ako radíte v tejto oblasti?

Môžeme klientovi povedať, že by bolo fajn vypínať svetlá alebo sa kratšie sprchovať, naša práca však nie je o tom. Každý nech si žije v komforte, aký mu vyhovuje. Keď niekoho baví sprchovať sa hodinu, nebudeme ho nútiť tráviť v sprche desať minút. Klientovi v tom prípade vysvetlím výhody šetriacich sprchovacích hlavíc. Tie staršie majú prietok 15 litrov za minútu, moderné úsporné majú prietok šesť litrov. Dnes sú možnosti, ako ušetriť, a pritom si zachovať svoj komfort.

S akými najbizarnejšími príkladmi šetrenia energiami ste sa stretli?

Viackrát som sa stretla s tým, že ľudia splachovali toaletu vodou z umývania riadov.

Iný klient namiesto toho, aby si zasvietil svetlo, chodil v noci na toaletu s baterkou. Istý dôchodca v zime nekúril, mal len prenosný elektrický ohrievač, ktorý si nosil do každej miestnosti so sebou. Stretla som sa aj s mnohými svojpomocnými riešeniami, ako vlastnoručne zostrojené solárne panely či veterné turbíny.

Máte aj spätnú väzbu od spokojných klientov?

S každým zákazníkom si vytvárame vzťah. Väčšinou, ak som v nejakej domácnosti niečo vyriešila a vyskytne sa nejaký problém, nevolajú na call centrum, ale priamo mne. Veľa vecí vieme vyriešiť hneď – napríklad ak sa zákazníkovi pokazí sprchová hlavica, nemusí na novú čakať týždeň, lebo vždy nejakú vozím v kufri auta.

Väčšinou sú klienti milo prekvapení, že Energetické poradenstvo naozaj funguje. Vždy sa nájdu aj nejakí nespokojní klienti, ale keď to mám porovnať s inými oblasťami, kde som pôsobila, je to naozaj len zlomok. Počet klientov, ktorí mi niečo za tie roky vrátili, viem spočítať na jednej ruke.

Asi najpríjemnejšie bolo, keď mi volal klient, že mu veľmi pomohol hlásič unikajúceho plynu. Pri maľovaní mu majstri posunuli sporák, a pri manipulácii s ním poškodili prívod plynu, ktorý začal unikať. Alarm, ktorý si klient nainštaloval na moje odporúčanie, mu tak zachránil minimálne majetok, ak nie aj život.

Ako hodnotíte „energetickú gramotnosť“ Slovákov?

To veľmi závisí od osobnosti. Niektorí vedia všetko a nenechajú si poradiť, iní ďakujú aj za riešenia, ktoré ma prekvapia. Napríklad keď sa rozprávame o výmene starého WC za nové, ale klienti nemajú peniaze. Poradím im, aby do nádržky dali fľašu vody. Objem vody na spláchnutie sa tak efektívne zníži o objem tejto fľašky. Prípadov, ako ľuďom pomôcť, je mnoho.

Hovorí sa, že kováčova kobyla chodí nepodkutá. Ako vyzerá domácnosť innogy Experta?

(smiech) To, čo radím klientom, aj sama spĺňam. Za to vďačím práve svojej práci. Keď som bola mladšia, otec chodil za nami po byte a stále zhasínal svetlá. Vtedy som nerozumela, čo rieši. Dnes, keď si to viem prepočítať, sa už na jeho správanie pozerám úplne inými očami. Dnes robím doma to isté, čo robil otec, a priateľ je zo mňa „na nervy“. Vždy zhasínam, rovnako ako by som už dnes neumývala riady pod tečúcou vodou – viem, že umývačka je oveľa úspornejšia.

Mám už takú chorobu z povolania, všade, kam prídem, sa pozerám na žiarovky. Minule ma pri takomto skúmaní prichytila kamarátka, u ktorej som bola na návšteve. 🙂

Šetriť na energiách sa dnes dá prakticky všade, človek sa len musí rozhodnúť.

Alena Nociarová pôsobí ako innogy Expert v Bratislavskom a Trnavskom kraji od roku 2016. Absolventka Fakulty manažmentu na Univerzite komenského predtým pôsobila v bankovníctve a poisťovníctve. Za najväčšie pozitívum svojej práce považuje vzťah s ľuďmi, ktorý si vytvára.

Zaujímajú vás ďalšie rady, ako znížiť svoje účty za kúrenie, vodu či elektrinu? Dajte nám o sebe vedieť a náš innogy Expert sa vám ozve a pomôže.

Ušetrite až 200 € ročne s bezplatným
innogy Energetickým poradenstvom.

V nasledujúcom videu vám ukážeme, ako prebieha
návšteva innogy Experta.

innogy Experti doteraz navrhli
slovenským rodinám celkovú úsporu až

0 €

Chcem začať šetriť

Rady a tipy ako ušetriť na energiách

  • Vymeňte ohrievač vody a začnite šetriť

    Vymeňte ohrievač vody a začnite šetriť

  • innogy Expert v Teleráne

    innogy Expert v Teleráne

  • Drahšia elektrina aj plyn. Ako sa brániť a nepreplatiť?

    Drahšia elektrina aj plyn. Ako sa brániť a nepreplatiť?

  • Plaťte za teplo len tam, kde ho potrebujete. Zónová regulácia vykurovania.

    Plaťte za teplo len tam, kde ho potrebujete. Zónová regulácia vykurovania.

  • innogy Expertka Katka v relácií Inkognito

    innogy Expertka Katka v relácií Inkognito

  • Bez úsporných sprchových hlavíc „prelejeme” za 50 rokov more vody. A to doslova.

    Bez úsporných sprchových hlavíc „prelejeme” za 50 rokov more vody. A to doslova.

  • Chladné dni sú tu. Ako nepreplatiť na teple v domácnosti?

    Chladné dni sú tu. Ako nepreplatiť na teple v domácnosti?

  • Úsporné sprchové hlavice. Rovnaký komfort, tretinové účty. Ako vlastne fungujú tieto zázračné zariadenia?

    Úsporné sprchové hlavice. Rovnaký komfort, tretinové účty. Ako vlastne fungujú tieto zázračné zariadenia?

  • Teplá voda zo slnka. Oplatí sa aj vám?

    Teplá voda zo slnka. Oplatí sa aj vám?

    Volajte na
    0850 123 998 0850 123 998

    Chyba

    Niečo sa pokazilo. Skúste prosím ešte raz.

    Ďakujeme,

    úspešne ste sa prihlásili na odber našich noviniek.

    Chyba

    Vyplňte prosím všetky údaje.

    Formulár bol úspešne odoslaný

    Ďakujeme, že ste sa rozhodli využiť bezplatné Energetické poradenstvo.
    V najbližších dňoch si s vami telefonicky upresníme termín návštevy innogy Experta.

    Návrat